Dacă sunteți client (persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care cumpără, dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii, în afara activității sale profesionale) atunci puteți returna bunurile achiziționate din acest magazin virtual în condițiile prevăzute de OUG nr. 34 din 4 iunie 2014. Cumpărătorul consumator are dreptul să se retragă din contract, respectiv să returneze un produs sau să renunțe la un serviciu, în termen de 14 zile calendaristice de la livrare / prestare, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui produs sau renuntare la un serviciu expiră în termen de 14 zile calculate de la momentul livrării produsului sau prestării serviciului.
Pentru produsele comandate care nu corespund așteptărilor sau care nu se potrivesc ca dimensiuni sau alte caracteristici, înlocuirea se va putea face de către furnizor și la o dată ulterioară, comunicată clientului, fără a se depăși termenul legal, în limita posibilităților- luând în considerare stocul existent etc.
Pentru produsele returnate, restituirea contravalorii lor se va putea face de către furnizor și la o data ulterioară, comunicată clientului, fără a se depăși termenul legal.
Integritatea și cantitățile produselor primite prin curier vor putea fi reclamate ca neconforme consemnând semnele vizibile de deteriorare a coletului în prezența curierului livrator pe AWB, respectiv prin poze trimise pe e-mail la adresa contact@amrita.ro a produsului deteriorat și a ambalajului acestuia. Orice reclamație care nu este însoțită de consemnăriea pe AWB a constatării deteriorării sau lipsei de produse, va fi considerată total nefondată și va fi ignorată. Vă solicităm să deschideți coletele și să verificați conținutul lor precum și integritatea produselor primite în prezența curierului livrator pe cât posibil sau în cel mult 24 de ore de la preluare.
Clientul (cumpărătorul) suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care furnizorul acceptă să suporte acele costuri legate de returnare. Astfel, costul transportului ce implică returnarea produsului ce se dorește a fi returnat este suportat de către client. Dacă se dorește ca vânzătorul să se ocupe de organizarea transportului, atunci costul acestuia va fi reținut din valoarea ce va fi transferată înapoi către client.
Cumpărătorii care au calitatea de persoane juridice sau profesioniști:
Dacă sunteți client persoană juridică sau profesionist, va trebui să formulați mai intâi o cerere de retur către furnizor iar returnarea produselor va putea fi făcută numai dacă furnizorul își dă acordul în acest sens. Clienții persoane juridice sau profesioniștii nu beneficiază de drepturile consumatorului stipulate în OUG nr. 34 din 4 iunie 2014. Furnizorul nu este obligat să accepte cererile de retur formulate de către clienții persoane juridice sau profesioniști și nu se obligă la oferirea unei motivații în cazul în care refuză acceptarea returului produselor comandate și livrate anterior.
Dacă sunteți client, și dacă doriți să vă retrageți din contract (sa faceți un retur), va trebui să anunțați în scris decizia dumneavoastră de retragere din contract (decizia de retur), printr-un e-mail transmis la adresa contact@amrita.ro, dar nu mai târziu de a 14 zi calendaristic calculat de la data la care comanda, care includea produsele pe care doriți să le returnați, v-au fost livrate.
În cazul în care doriți să returnați produse comandate prin acest magazin virtual, aveți posibilitatea de a face acest lucru prin curier sau să le predați personal furnizorului S.C. Amrita S.R.L. la adresa str. Cernatului nr. 27, 525400 Târgu Secuiesc, jud. Covasna, tel. 0742511254, în zilele de luni până vineri (cu excepția zilelor de sărbători legale), în intervalul orar 8 – 15:00. După înregistrarea cererii de retur, produsele pe care doriți să le returnați trebuie livrate prin curier sau înmânate personal la adresa menționată mai sus, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, în decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ați comunicat retragerea din contract. Termenul este considerat respectat dacă produsele sunt trimise vânzătorului înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Returnarea sumelor cuvenite clientului se va face în conformitate cu prevederile de OUG nr. 34 din 4 iunie 2014, se efectuează prin transfer bancar în contul indicat de către client, fără a se asuma răspunderea pentru corectitudinea datelor furnizate de către client.
În cazul în care un client dorește să returneze doar o parte din produsele comandate într-o singură comandă, atunci clientului i se va restitui din costurile de transport achitate inițial pentru livrare numai o cotă parte, proporțională cu greutatea sau volumul produselor returnate, raportat la greutatea sau volumul total al comenzii inițiale.
În vederea returnării, vă rugăm ca produsele pe care doriți să le returnați să fie ambalate corespunzător, pe cât posibil cât mai asemănător modului în care au fost ambalate atunci când le-ați primit, pentru a le feri cât mai mult de posibilitatea deteriorării pe parcursul transportului înapoi la furnizor.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract următoarele:
1. Bunuri confecționate după specificațiile prezentate de cumpărător sau personalizate în mod clar, respectiv materialul ceramic făcut la comanda clientului;
2. Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
3. Bunuri care sunt sigilate, desigilate, deschise după livrare, de exemplu adezivi la sac, chituri…..;
4. Produse care prezintă modificări fizice vizibile (lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice etc), livrate prin curier și pentru care nu s-a semnalat în scris, la adresa de e-mail contact@amrita.ro, în maxim 24 de ore de la momentul primirii comenzii de la curier, nicio sesizare cu privire la starea respectivă de deteriorare.
5. Produsele care prezintă modificări fizice sau urme datorate folosirii excesive, folosirii incorecte sau intervențiilor neautorizate. Produse deteriorate de către client. Produse care au fost folosite greșit de către cumpărător și care au suferit modificări față de starea lor inițială.
Furnizorul nu va accepta returnarea produselor și / sau serviciilor pentru care legile și reglementările în vigoare interzic returul sau pentru care nu este obligat de nicio lege sau reglementare în vigoare să o facă. În acest caz furnizorul nu va restitui cumpărătorului nicio sumă de bani și nicio compensație, de niciun fel, fiind exonerat de orice răspundere, de orice fel.